Gisteren een flink stuk kunnen rijden op de Kaptein.
Ik had carburateur gereinigd, nieuwe benzineslang met filter gemonteerd. Ontsteking even goed afgesteld.
Dus ook de nok gedemonteerd. Punten max opening op 0.4
gezet, dan nok er af, zuiger op 2,8mm voor bdp, dan nok terug, en dan zo draaien precies vóór dat de punten willen openen, dan de nok vast tikken op de conische krukas. Vliegwiel er op en er was een mooie blauwe vonk. Benzine 1:30 er in.
Startpoging één en hij liep.
Dus direct een flink stuk gereden, ik denk een km of 5.
Begon met 20km/u hij ging steeds sneller rijden.
Aan het einde van de rit denk toch 35.
"Er zitten nieuwe veertjes in" zei de vorige eigenaar (85) nog.
Zou het dan toch?
Gr. Wim.
Kaptein AV3 of S1
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1208
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 433 keren
Re: Kaptein AV3 of S1
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1208
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 433 keren
Re: Kaptein AV3 of S1
De Kaptein is al weg, naar een verzamelaar uit Abbenes.
Toch redelijk wat animo voor zo'n Kaptein.
Gr. Wim.
Toch redelijk wat animo voor zo'n Kaptein.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1208
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 433 keren
Re: Kaptein AV3 of S1
Van deze Kapteins heb je nooit echt plezier hoor.
Ja, om naar te kijken. Maar rijden? Brrrr.
De eerste modellen hebben geen koppeling, de meeste, dat is echt geen plezier
in het hedendaagse verkeer
En ik moest m meenemen bij de NSU Prima, verplicht! Haha.
Ik had ooit wel een Kaptein, een Super of S35B 1965.
Dat reed goed. Lekkere koppeling. Ook vering, gewoon een goede brommer.
Gr. Wim.
Ja, om naar te kijken. Maar rijden? Brrrr.
De eerste modellen hebben geen koppeling, de meeste, dat is echt geen plezier
in het hedendaagse verkeer
En ik moest m meenemen bij de NSU Prima, verplicht! Haha.
Ik had ooit wel een Kaptein, een Super of S35B 1965.
Dat reed goed. Lekkere koppeling. Ook vering, gewoon een goede brommer.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 2414
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 394 keren
- Ontvangen waarderingen: 268 keren
Re: Kaptein AV3 of S1
Dat reed goed. Lekkere koppeling. Ook vering, gewoon een goede brommer.
Klopt helemaal. Mijn vader kocht zo'n model in 1969, een groene. Mijn vader werd dat jaar 59 jaar oud. Ik was toen 16 jaar oud en had een Tomos. Ik wilde nog niet gezien worden in de buurt van een Mobylette. Totdat ik 15 jaar later dat ding uit het schuurtje haalde. Ik was toen iets meer volwassen en had geen last meer van concurrentie door leeftijdgenoten. Het valse gevoel van Mobylette-schaamte voorbij. Mijn vader reed al een paar jaar niet meer op een bromfiets, vanwege Parkinson en ik wilde dat ding een keer wassen en poetsen. Na afloop heb ik een proefritje gemaakt, en wat een ervaring. zo comfortabel en stil. Ik ervaarde de luxe van een automaat (niet dat gedraai aan een handvat of dat getrappel op een schakelpedaal) en knijpen in een koppelingshendel. Gewoon gasgeven en remmen. Alle aandacht voor de omgeving en het verkeer.
Klopt helemaal. Mijn vader kocht zo'n model in 1969, een groene. Mijn vader werd dat jaar 59 jaar oud. Ik was toen 16 jaar oud en had een Tomos. Ik wilde nog niet gezien worden in de buurt van een Mobylette. Totdat ik 15 jaar later dat ding uit het schuurtje haalde. Ik was toen iets meer volwassen en had geen last meer van concurrentie door leeftijdgenoten. Het valse gevoel van Mobylette-schaamte voorbij. Mijn vader reed al een paar jaar niet meer op een bromfiets, vanwege Parkinson en ik wilde dat ding een keer wassen en poetsen. Na afloop heb ik een proefritje gemaakt, en wat een ervaring. zo comfortabel en stil. Ik ervaarde de luxe van een automaat (niet dat gedraai aan een handvat of dat getrappel op een schakelpedaal) en knijpen in een koppelingshendel. Gewoon gasgeven en remmen. Alle aandacht voor de omgeving en het verkeer.
- Bijlagen
-
- 1969 Motobecane AV55.jpg (100.91 KiB) 1529 keer bekeken