Quickly Luxus Restauratie

Plaats reactie
Fer.M36sport
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2011, 09:08
Locatie: Goes (Zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Quickly Luxus Restauratie

Bericht door Fer.M36sport » 02 apr 2011, 18:03

Beste leden,

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Ferdy, ben 20 jaar en woon in Goes (Zeeland).

Na het overlijden van een oud familielid vertelde mijn opa dat er nog twee oude brommers in zijn schuur stonden en wist niet wat hij hier mee moest doen. Dus gaf ik aan dat ik ze wel wilde hebben. Het enige wat hij ervan wist was dat het een NSU en een Berini was. Ik kreeg enkele dagen later de boekjes ervan en heb deze gelijk doorgespit en op internet gezocht. Ik ben er zo snel mogelijk om gegaan en daar aangekomen bleek het een NSU Quickly Luxus en een Berini M36 Sport te zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Ik wil deze allebei gaan restaureren en ben al een beetje begonnen, maar al snel komen er allerlei vragen boven, maar die hoop ik hier beantwoord te krijgen. En natuurlijk zal het veel over de NSU gaan, aangezien het een NSU forum is:)
Gebruikersavatar
A. de Kruijf
Moderator
Moderator
Berichten: 2930
Lid geworden op: 29 okt 2007, 22:55
Locatie: Groot-Ammers
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 19 keren
Contacteer:

Re: Quickly Luxus Restauratie

Bericht door A. de Kruijf » 02 apr 2011, 18:41

De NSU zou ik wel opknappen. Aan onderdelen is nog goed te komen via meneer van Leeuwen.
Zelf heb ik er ook nog twee staan van dit type om ooit op te knappen.

Zo te zien is hij compleet, ik zou de Berini laten staan en poetsen en de NSU lekker opknappen. Harstikke leuk om te doen.
Zie hiervoor het verslag op de site.
Fer.M36sport
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2011, 09:08
Locatie: Goes (Zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Quickly Luxus Restauratie

Bericht door Fer.M36sport » 03 apr 2011, 14:22

A. de Kruijf schreef:De NSU zou ik wel opknappen. Aan onderdelen is nog goed te komen via meneer van Leeuwen.
Zelf heb ik er ook nog twee staan van dit type om ooit op te knappen.

Zo te zien is hij compleet, ik zou de Berini laten staan en poetsen en de NSU lekker opknappen. Harstikke leuk om te doen.
Zie hiervoor het verslag op de site.
Heb zijn site idd al bekeken en is ook maar 5 km van mij vandaan:) dus dat komt wel goed uit. Ik laat de berini idd zo alleen ff goed poetsen, de quickly ga ik lekker opknappe maar zoveel mogelijk orgineel houden.
Plaats reactie

Terug naar “NSU”