NSU TT
- brehal
- Bromfiets Koning
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 26 feb 2010, 23:31
- Locatie: VILLA MOESPOT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
NSU TT
Heb zojuist het (al wat oudere) restauratie-verslag gelezen van de TT en zag dat er meerdere liefhebbers zijn van zo,n juweeltje.
Nu het volgende: Dat de NSU T een motor had met geforceerde koeling is (bijna) iedereen bekend.
Jaren geleden zag ik, als eigenaar van een Cavallino, in Hardenberg een Cavallino met geforceerde koeling.
Kennelijk een eigenbouw project, want de verkoper wist het niet
Nu trof ik een in Zweden bestaande TT aan met geforceerde koeling.
Geen eigenbouw. Weet iemand daar iets meer van, want ik ben ze nog nooit eerder tegengekomen
Gr LEO
Nu het volgende: Dat de NSU T een motor had met geforceerde koeling is (bijna) iedereen bekend.
Jaren geleden zag ik, als eigenaar van een Cavallino, in Hardenberg een Cavallino met geforceerde koeling.
Kennelijk een eigenbouw project, want de verkoper wist het niet
Nu trof ik een in Zweden bestaande TT aan met geforceerde koeling.
Geen eigenbouw. Weet iemand daar iets meer van, want ik ben ze nog nooit eerder tegengekomen
Gr LEO
- Bijlagen
-
- volvo_nsu.jpg (61.16 KiB) 4588 keer bekeken
Tweetact olie: Heilige lucht !!
- guyrutten
- Bromfiets Koning
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:44
- Locatie: Sint Geertruid
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: NSU TT
Het kan zijn dat ze in het buitenland verkocht zijn met een ander blok.
Zo is er ook te zien dat de brommer geen trappers heeft.
Overigens een mooie Volvo p1800 op de achtergrond
Zo is er ook te zien dat de brommer geen trappers heeft.
Overigens een mooie Volvo p1800 op de achtergrond
Batavus Mot'o-mat 1962 JLO GA50 zwart-wit
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4 CF NL goud
Batavus Batavette 1968 Anker Laura M48.01 groen
Volvo 164 1972 B30a-motor M410-bak Lichtblauw metallic
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4 CF NL goud
Batavus Batavette 1968 Anker Laura M48.01 groen
Volvo 164 1972 B30a-motor M410-bak Lichtblauw metallic
-
- Bromfiets liefhebber
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: NSU TT
dit heb ik nooit ergens gezien en heb me toch behoorlijk verdiept in de nsu's!
Als er geen trappers aan zitten is hij uitgevoerd met een kickstarter, dan is het een TT/K
Als er geen trappers aan zitten is hij uitgevoerd met een kickstarter, dan is het een TT/K
- brehal
- Bromfiets Koning
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 26 feb 2010, 23:31
- Locatie: VILLA MOESPOT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: NSU TT
Zoals je ziet bestaat ie toch echt en inderdaad hij heeft een kickstartermichiel theeuwes schreef:dit heb ik nooit ergens gezien en heb me toch behoorlijk verdiept in de nsu's!
Als er geen trappers aan zitten is hij uitgevoerd met een kickstarter, dan is het een TT/K
Tweetact olie: Heilige lucht !!
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 2414
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 394 keren
- Ontvangen waarderingen: 268 keren
Re: NSU TT
Geachte Leo,
Jouw vraag is wel een beetje lang geleden, maar ik wil je toch nog antwoorden. Omdat het in Scandinavie vaak koud is, komen tweetakt blokken moeilijk op temperatuur. Daarom hadden diverse bromfietsfabrikanten een Thermo control koeling bedacht. De luchtstroom wordt afgesloten naar de cilinder als deze nog niet op temparatuur is. Als de cilinder op temperatuur is gaat er een thermostaat bewegen, waardoor de koele lucht langs de cilinder gevoerd wordt. Deze thermostaat regeld de koellucht vrij naukeurig. Onze Nederlandse Berini had ook een dergelijk systeem voor koude landen.
met vriendelijke groet,
Leon van Oosterwijck
Jouw vraag is wel een beetje lang geleden, maar ik wil je toch nog antwoorden. Omdat het in Scandinavie vaak koud is, komen tweetakt blokken moeilijk op temperatuur. Daarom hadden diverse bromfietsfabrikanten een Thermo control koeling bedacht. De luchtstroom wordt afgesloten naar de cilinder als deze nog niet op temparatuur is. Als de cilinder op temperatuur is gaat er een thermostaat bewegen, waardoor de koele lucht langs de cilinder gevoerd wordt. Deze thermostaat regeld de koellucht vrij naukeurig. Onze Nederlandse Berini had ook een dergelijk systeem voor koude landen.
met vriendelijke groet,
Leon van Oosterwijck
- Cyrus
- Moderator
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 21 nov 2007, 23:01
- extra info: Ik sponsor oudebrommers nl
- Locatie: Belgium
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
- guyrutten
- Bromfiets Koning
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:44
- Locatie: Sint Geertruid
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: NSU TT
Bij de oude zweedse auto's is ook een systeem bedacht tegen de kou. Zo heeft onze Volvo Amazon een soort stekker onder de motorkap. Deze is om de motor te verwarmen.
Maar dat het ook op brommers werd toegepast wist ik niet, leuk!
Maar dat het ook op brommers werd toegepast wist ik niet, leuk!
Batavus Mot'o-mat 1962 JLO GA50 zwart-wit
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4 CF NL goud
Batavus Batavette 1968 Anker Laura M48.01 groen
Volvo 164 1972 B30a-motor M410-bak Lichtblauw metallic
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4 CF NL goud
Batavus Batavette 1968 Anker Laura M48.01 groen
Volvo 164 1972 B30a-motor M410-bak Lichtblauw metallic