Quickly L om te toeren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Delarue
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 aug 2012, 21:59
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Quickly L om te toeren

Bericht door Delarue » 25 mar 2013, 15:13

Medio 1960 gekocht; 2 NSU Quickly's Luxus (een blauwe en een zwarte) door een boer en boerin ergens in Twente. Het handelarenplaatje vermeld Fa. Filart uit Manderveen, Overijssel. Dit is heden een (Audi)garagebedrijf, hetgeen met de NSU historie strookt. Begin jaren 80 zijn beide brommers door een Skylger kennis gekocht van het agrarische echtpaar en naar 'het' eiland (Terschelling dus) gebracht. Aldaar bleken de brommers geen duintje over te komen :( en belandden ze koploos in de hoek van het schuurtje. Daar trof ik ze zomer 1984 aan; voor de prijs van een (VW-pickup)retourtje Doeksen werd ik eigenaar van dit futloze stelletje, en werden ze bij mij voor de deur afgeleverd thumbup1 . Het blauwe exemplaar verkeerde, vermoedelijk door de vrouw bereden, in redelijk komplete staat. Alleen een bovenop doorgeroest achterspatbord, vermoedelijk door montage van een kinderzitje, is een minder punt. Deze brommer is door mij jaren 90 weer in bruikbare ongerestaureerde conditie gebracht, vervolgens gedemonteerd en op zolder beland. Het 2e exemplaar, de zwarte, vertoonde tekenen van een zwaar leven. Deze zal dan ook ongetwijfeld door de boer gebruikt zijn. De restauratieperiode hiervan nam ongeveer 12 jaar in beslag (1984 - 1996). Af en toe wat doen ging goed samen met werk, gezin en overige hobby's. Nadien is er niet veel op gereden. De laatste tijd is er weer wat tijd aan deze brommer besteed en deze is nu klaar voor het komende toerritjesseizoen. Foto's van 'toen' heb ik helaas niet, daar werd nog niet bij nagedacht. Ook was er nog niet zo'n fantastisch oudebrommerforum thumbup .
Zodra het straks 10gr.+ wordt, ga ik hem luchten.
Quickly DD-001.jpg
Quickly DD-001.jpg (108.5 KiB) 3057 keer bekeken
Quickly DD-003.jpg
Quickly DD-003.jpg (130.99 KiB) 3057 keer bekeken
Quickly DD-002.jpg
Quickly DD-002.jpg (182.94 KiB) 3057 keer bekeken
Op een HMW was u er al geweest
en op een Eysink alweer thuis
Gebruikersavatar
Dijker
Bromfiets professor
Bromfiets professor
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2009, 21:02
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Quickly L om te toeren

Bericht door Dijker » 25 mar 2013, 17:49

Mooi verhaal. thumbup
De historie bij je brommer hebben is altijd top.

Jan
Gebruikersavatar
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Berichten: 4321
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:54
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Quickly L om te toeren

Bericht door itskoat » 25 mar 2013, 18:00

Het is als eigenaar mooi om de historie bij de brommers te kennen thumbup Dat geeft een toegevoegde waarde en maakt het des te leuker om mee bezig te zijn. thumbup1

Vriendelijke groet ;)

Wietze
Plaats reactie

Terug naar “NSU”